Artiklar

Vi förlänger livslängden på våra plagg – genom att erbjuda lagningsservice

5.11.2018

Pressmeddelanden

Petri Vähäjylkkä

När du fått ditt Alpa-plagg i din hand, vill vi absolut inte att du ska behöva göra dig av med det. Vi uppmuntrar och rekommenderar dig att underhålla, laga och serva ditt stickade favoritplagg vid behov.

Vi vet att även det bästa av stickade plagg kan bli slitet eller gå sönder, om det exempelvis fastnar i något. Plagget livslängd behöver då inte vara över. Många småskavanker som kan uppstå på plagget vid normal eller aktiv användning är ofta enkla att åtgärda. Om det i stickningen lösgör sig en trådögla går den enkelt att dra in i med en virknål och stickytan går vid behov, enkelt att underhålla med en nopptrimmer eller en rakhyvel. Armbågsytorna på plagget kan exempelvis vid kontorsarbete utsättas för påfrestningar och slitage. Det går att förebygga genom att sy på armbågslappar.

Vi vill att våra plagg ska användas och inte ligga oanvända på grund av en liten defekt, som enkelt kan åtgärdas!

Som en del av vår företagsfilosofi och för att garantera en lång livslängd på produkterna, vill vi laga och serva plaggen. Lagningsservicen innefattar bland annat påsömnad av knappar, armbågslappar och en fullständig service av ditt stickade plagg. Lagningarna utförs i Jyväskylä i Finland.

Vår lagningsservice syr inte om, förkortar eller syr och gör inte heller några andra ändringar på plagget. För skräddarservice rekommenderar vi att du vänder dig till närmsta skräddare.

Vår lagningsservice fungerar så här:

  1. Gå till avdelningen ”Lagningsservice”.
  2. Välj det du vill att vi ska göra med ditt stickade plagg; påsömnad av armbågslappar, knappar eller fullständig service och genomför beställningen.
  3. Du får du instruktioner på hur du går till väga för att sända oss ditt plagg för service.
  4. Vi servar och lagar ditt plagg utifrån de val du gjort i webbshopen. Om vi upptäcker något mer på ditt favoritplagg hör vi av oss till dig.
  5. Ditt bearbetade plagg skickas tillbaka i nyservat skick till dig.

När du tar hand om ditt plagg betjänar det dig längre!

Obs! Om det handlar om ett tydligt tillverkningsfel (som en söm som går upp) och inte normalt slitage, reparerar vi naturligtvis produkten kostnadsfritt. Vänligen kontakta vår kundtjänst i sådana fall.

På bilden ovan ser du exempel på våra armbågslappar. Genom att använda vår lagningsservice kan du inte bara laga redan uppkommet slitage utan även förebygga framtida slitage.

Genom att använda vår professionella lagningsservice kan du oftast få ditt plagg att se nästan nytt ut. Första bilden från vänster visar ett lyckat exempel på en väl reparerad ärmmudd. I den andra bilden ser du hur ärmmudden såg ut innan lagningen, det hade efter att upprepade gånger gnidits mot ett skrivbord vid kontorsarbete repats upp. Den tredje och fjärde bilden visar hur diskret ett hål kan lagas, antingen själv eller genom att använda vår lagningsservice.

Petri Vähäjylkkä

Marknadsföring & kommunikation