Lagning av stickyta
Lagningsservice för Alpa-plagg.
Grundläggande lagning omfattar revor eller bristningar i stickytan samt hål i fingertoppsstorlek som inte har börjat repa upp sig.
Avancerad lagning omfattar revor eller bristningar i stickytan där hålet har repat upp sig flera centimeter.
Tveka inte att kontakta vår kundtjänst om du är osäker på vilken reparation du ska välja till ditt plagg, vi hjälper dig gärna! Om hålet är i ärmslutet, välj Förstärkning av ärmslut.
- Lagningen utförs på ett diskret sätt.
- Vi använder Alpas orginalgarn när vi reparerar Alpa-plagg, så länge som det är möjligt.
Gör så här:
- Lägg den reparationstjänst du vill ha i din varukorg och betala din beställning. Ange den leveransadress till vilken du vill att plagget ska levereras. Notera ditt ordernummer.
- Markera de ställen som ska lagas (till exempel hål och lösa trådar) genom att till exempel trä ett gem genom stygnen intill det område som ska lagas eller genom att fästa en tråd av en annan färg på området som ska lagas.
- Mejla oss på info@alpaknitwear.se så skickar vi en blankett som du kan fästa på ditt paket. Skicka med en lapp där du tydligt anger vad som ska lagas och var
- Lämna produkten till ett PostNord-ombud.
- Vi skickar tillbaka plagget till dig, normalt inom 1–2 veckor, till den adress du angav när du beställde lagningsservicen.
Vid service är praxis att lägga plaggen i frysen i en vecka efter att de anlänt till vår lagningsservice och på grund av detta är servicetiden relativt lång. Vi har haft ett fåtal fall där plagg från våra kunder har misstänkts vara angripna av skadedjur. För att minimera risken för att skadedjuren ska föröka sig eller förflytta sig från ett plagg till ett annat, fryses plaggen in innan vi kan utföra den valda servicen. Tack för din förståelse!
299 kr – 439 kr
Fri frakt vid beställning för över 800 kr.