Köpvillkor

LEVERANSSÄTT OCH BETALNING

Vi erbjuder gratis frakt till Sverige för över 2250 kr lagda beställningar. För beställningar mindre än 2250 kr är leveransavgiften för ordern 49 kr.
Leveransen sker till närmaste PostNord kontor eller till PostNords paketautomat. Leveranstider för varor i lager är vanligtvis 1-4 vardagar.

Om det gäller en förbeställning eller efterleverans kommer produkten att levereras så snart den kommer till oss. Beräknad leverans och uppskattad leveranstid uppdateras här: alpaknitwear.se/leveranstider.

OBS! Vi skickar allt i en beställning. Om du har beställt flera produkter med olika leveranstider och du vill ha en produkt tidigare, gör en separat order. I undantagsfall kontakta kundservice på info@alpaknitwear.se. 

100% NÖJDHETSGARANTI

Vi på Alpa vill att du är 100% nöjd med ditt köp, och erbjuder dig 100% nöjdhetsgaranti. Skulle du inte vara nöjd med ditt köp kan du inom 30 dagar returnera varan till oss och få pengarna tillbaka. Varan eller varorna ska vara i originalskick och oanvända. 

 

RETUR, BYTE OCH REKLAMATION

För dig som kund har vi förläng bytes och returtiden så att du ska kunna köpa dina julklappar utan problem. Byte och retur av produkter köpta mellan 1/11-24/12 har förlängd bytes och returrätt fram till 6.1 eller i minst 30 dygn. 

Bytes och returtiden är normalt 30 dygn från mottagandet av produkten.

Returerna eller produkterna du vill byta ska vara oanvända och i nyskick.

Du kan returnera dina inköp så returnerar vi sedan dina pengar.

Vi står för returavgiften samt för ersättningsprodukten när returen sker i enlighet med våra riktlinjer.
Returer eller produkter du vill byta måste returneras i originalförpackning och i nyskick, eller åter säljbart skick. Om produkten exempelvis är smutsig eller missfärgad sker ej återbetalning.

Alla produkter omfattas av återbetalningsgarantin.

Observera att kundreturer oftast är långsammare än vanlig post – normal returtid är maximalt en arbetsvecka. Spara alltid originalkvittot tills vi har behandlat din retur.

Om det har gått mer än 10 dagar sedan du returnerat och du inte har återbetalningen, vänligen kontakta vår kundtjänst via mail info (at) alpaknitwear.se. Bifoga eller ta fram postens returkvitto.

 

INSTRUKTIONER FÖR BYTE

Du har rätt att byta din vara inom 30 dagar efter det att du mottagit din beställning. Alla etiketter måste dock sitta kvar på varan som dessutom ska vara i originalskick och oanvänd. Vi kan inte byta produkten som exempelvis är smutsig eller missfärgad.

Det är gratis att använda den medskickade retursedeln vid byte. Kryssa i byte på returblanketten och fyll tydligt i vad du vill byta till på returblanketten och klistra fast den förbetalda retursedeln ordentligt på paketet och lämna in det hos ditt ombud. Paket får inte postas direkt i brevlådan utan måste lämnas in hos ombud. Paket som postas direkt i brevlåda kommer inte fram och ersätts inte av Alpa. Spara ditt returkvitto med sändningsnummer som du får av ditt ombud när du lämnar in returpaketet. OBS, endast första bytet är gratis. Därefter tillkommer en fraktavgift på 49:-/byte om du vill göra ytterligare byten.

Om bytesvaran är slutsåld hanteras ordern som en retur.

Vid byte eller retur: Betala fakturan eller flytta fram förfallodatumet hos Klarna. Alpa ansvarar ej för förseningsavgifter på fakturor. Vi har 3-5 dagars hanteringstid på returer.

Tänk även på att det är du som kund som ansvarar för varans skick efter att du mottagit den från oss. Det är alltså du som kund som ansvarar för varan under returtransporten. Vi rekommenderar att du paketerar en eventuell retur väl så att varan inte skadas under transporten till oss.

 

INSTRUKTIONER FÖR RETUR

Du kan returnera dina inköp så returnerar vi sedan dina pengar. Du har rätt att retur din vara inom 30 dagar efter det att du mottagit din beställning. Alla etiketter måste dock sitta kvar på varan som dessutom ska vara i originalskick och oanvänd. Om produkten exempelvis är smutsig eller missfärgad sker ej återbetalning

Det är gratis att använda den medskickade retursedeln vid retur. Kryssa i retur på returblanketten och fyll tydligt i varför vill du retur till på returblanketten och klistra fast den förbetalda retursedeln ordentligt på paketet och lämna in det hos ditt ombud. Paket får inte postas direkt i brevlådan utan måste lämnas in hos ombud. Paket som postas direkt i brevlåda kommer inte fram och ersätts inte av Alpa. Spara ditt returkvitto med sändningsnummer som du får av ditt ombud när du lämnar in returpaketet. 

Vid byte eller retur: Betala fakturan eller flytta fram förfallodatumet hos Klarna. Alpa ansvarar ej för förseningsavgifter på fakturor. Vi har 3-5 dagars hanteringstid på returer.

Tänk även på att det är du som kund som ansvarar för varans skick efter att du mottagit den från oss. Det är alltså du som kund som ansvarar för varan under returtransporten. Vi rekommenderar att du paketerar en eventuell retur väl så att varan inte skadas under transporten till oss.

 

INSTRUKTIONER FÖR REKLAMATION

Du har enligt lag rätt att reklamera en vara som är felaktig. Har du ett plagg som har gått sönder, kontakta vår kundtjänst via e-post: info (at) alpaknitwear.se så byter vi din vara, eller så returnerar vi dina pengar.

 

100% SÄKRA BETALNINGAR

Det är 100% säkert att handla hos oss.

 

BETALNINGSALTERNATIV

KLARNA FAKTURA
Fakturabetalning – Handla nu – betala efter leverans!

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor. 14 dagars faktura är gratis, därefter kan du själv förlänga din faktura 10 dagar kostnadsfritt. Klarna erbjuder även flexibel delbetalning som du kan läsa om nedan.

KLARNA KONTO – Delbetala från 50 kr/mån!

BANKÖVERFÖRING – Direktöverföring från din bank.

KORTBETALNING – Givetvis går det att betala med kort.

 


”PÅ KÖPET PRODUKTER” VID RETUR

Om det vid beställning ingått ”på köpet produkter” eller en kostnadsfria gåvor, och kunden returnerar ofelaktiga produkter så, att den ursprungliga kostnadsfria gåvan / ”på köpet produktens” villkor (till exempel lägsta beställningsbelopp) inte längre uppnås, kommer återstående ”på köpet produkter och/ eller kostnadsfria gåvors pris att dras av på det returnerade beloppet. Kostnadsfria gåvor och/ eller ”på köpet produkter” återbetalas inte kontant när de returneras.

 

PROBLEMSITUATIONER

Om produkten har gått försvunnit eller skadats under transport eller på annat sätt inte motsvarar din beställning, måste du meddela oss inom 14 dagar. Om paketet är skadat i posten måste produkten omgående reklameras till posten.

 

KUNDSERVICE

Kundservice anträffas bäst via mail på info (at) alpaknitwear.se. Vi svarar i regel på alla e-postmeddelanden inom en arbetsdag.

 

FELAKTIGA PRODUKTER

Vi följer konsumentskyddslagen. Det primära tillvägagångssättet är att korrigera misstag gjorda av säljaren på säljarens bekostnad. Om en produkt inte kan repareras kommer en felfri produkt att levereras till kunden. Om motsvarande produkt inte längre kan levereras kommer en återbetalning att ske på summan av produkten vid köptillfället. Mängden rabatt fastställs i förhållande till felets omfattning.

 

BESTÄLLNING

Produkter beställs via webbshopen genom att flytta produkter till kundvagnen och betala innehållet i kundvagnen i kassaskedet. All kundinformation hanteras konfidentiellt. När du beställer från vår webbshop förmodas du bekanta dig med och godkänna de olika leveransvillkor vi har. Efter att din beställning gått igenom skickas en orderbekräftelse till din mail.

 

BETALNING

Det är 100% säkert att handla hos oss. Du kan handla nu – betala efter leverans med Klarna Faktura, betala direkt, delbetala eller betala med PayPal.

 

INTEGRITETSPOLICY

Vi åtföljer kraven i den nya EU: s databeskyddsförordningen vid behandling av personuppgifter.

 

REGISTERHÅLLARE

AlpaFinlandia Oy
Sepänkatu 7
40720 JYVÄSKYLÄ
2472300-0 (F-skattnummer i Finland)
info(at)alpaknitwear.se

Alpa samlar in personlig information om hantering av kundrelationer och e-handelsorder. Kundrelationen är den rättsliga grunden för hantering av personuppgifter. Tillhandahållandet av vissa personuppgifter (namn, adress, telefonnummer) är en förutsättning för att kunna skicka och lägga en order.
Vi samlar också in personlig information för marknadsföring.
Din personliga data hanteras av:
• Alpafinlandias medarbetare
• Vissa tredje parter om Alpafinlandia ber om det (till exempel samarbetspartners som webbutvecklare eller betallösningstillhandahållaren medarbetare, vid transaktionsproblem osv) I dessa fall används inte personuppgifter av tredje part eller ges ut till utomstående.

Förutom i vår webbutik finns dina personliga uppgifter i följande tjänster för att förbättra kundupplevelsen och vår service:

– Mailtjänst genom vilken vi skickar meddelanden till våra inside-medlemmar (e-postlista) och i vissa fall även till våra kunder utanför vår lista (t.ex. vid ogiltig återkallelse av produkter)

– Kundtjänstprogram för hantering av kundmeddelanden

– Recensionsprogram för recensioner vi samlar in

Vi samlar in följande data som användaren själv givit oss:

  • Namn
  • Adress, email och telefonnummer
  • Beställnings- och returhistorik
  • Eventuella misslyckade order
  • Betalningsinformation relaterade till ordern
  • Dina kommentarer på webbplatsens artiklar
  • Recensioner du har lämnat och dess texter
  • Anmälan till e-postlistan samt vald lista
  • Svar på olika enkäter (färgomröstningar osv.)

 

COOKIES

På vår webbplats används även cookies. Användning av cookies är avgörande för e-handelns funktionalitet. Cookies möjliggör till exempel användningen av användarkonton samt kundvagnens funktionalitet. Vår webbplats, som vilken annan webbplats som helst, fungerar inte korrekt utan några cookies alls, men du kan stänga av dem eller ta bort dem från din webbläsare om du vill.

Vi använder cookies för att samla in följande information om våra användare:

  • Vilka sidor du är inne på på vår hemsida samt besökstid
  • E-handelstransaktioner (t.ex. vad du lägger i din kundvagn, vad du köper)
  • Information om vilken enhet du använder

Cookies ger information till Google och Facebook så att vi kan använda informationen genom att rikta in relevanta annonser hos dessa tjänster. På det sättet kan du till exempel få annonser för just den produkt du har tittat på på vår webbplats, eller lagt till den i din kundvagn. Obs! Datan ökar inte antalet annonser på de tjänster du använder.

Hur kan jag hantera eller radera mina data?

Du kan

– Granska personuppgifter som samlats in från dig

– Redigera informationen

– Begränsa tillgången till databehandling (till exempel förbjuda marknadsföring)

– Motsäga dig bearbetningen av data

– Ångra ditt samtycke (till exempel kan du återkalla ditt samtycke till marknadsföring)

– Framföra klagomål till tillsynsmyndigheten

Begäran om ovannämnda åtgärder kommer att skickas till info@alpaknitwear.se

Observera att informationen bara kan raderas om vi inte har lagstadgade skyldigheter att fortsätta att behandla din personliga information.

Datalagring

Vi lagrar din information tills vidare

 

ANNAT

AlpaFinlandia Oy säljer produkter till vuxna privatpersoner i Finland och Sverige. Priserna är inklusive moms. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser, leveransavgifter och villkor samt för felaktiga lagersaldon.